افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 313
بازدید کل : 10790
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

با ورزش از چربی دور شکم بکاهید

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اضافه وزن

 چاقی که غالباً ناشی از کم تحرکی و سوء تغذیه در جهان امروزی است در حال تبدیل به یک معضل اجتماعی است. فراهم شدن وسایل رفاه و پی آمد آن تنبل شدن افراد در انجام بعضی از کارها و کم شدن ترددها از یک طرف و شتاب در امور از جمله صرف غذا باعث مشکلات عدیده گوارشی و لاجرم چاقی شده است. عواملی از این دست و عوامل استرس زای دیگر که منجر به اضافه وزن در افراد شده است، آنها را به حل این نقیصه یا بیماری هدایت می کند. پناه بردن به دارو درمانی و یا پرداختن به ورزش و شبه ورزش هایی از جمله حمام سونا و استخر جکوزی، معمول ترین روش هایی است که افراد مبتلا به چاقی به آنها می پردازند.
ورزشهای سنگین و کم کردن وزن با عمل از دست دادن آب بدن در زمان کوتاه و پناه بردن به انواع داروها، ممکن است در کوتاه مدت پاسخی رضایت برانگیز به فرد بدهد، اما در درازمدت علاوه بر عودت بیماری، ممکن است مسبب بیماری های دیگر در استخوان ها و مفاصل نیز گردد.
بعد روانی چاقی که همانا جامعه گریزی و لاجرم افسردگی است، خطری به مراتب بیشتر از جنبه های جسمی آن دارد. این که چگونه برنامه هایی را در کارهای روزانه مان بگنجانیم که در سایه برنامه معمول و متعارف زندگی مان گم شده، ضمناً در کنترل وزن کمک مان کنند، همان دستورالعملی است که ما به آن ترفند های لاغری می گوییم، اتخاذ چنین روش هایی ارزان، شدنی و مفید است.
۱) هر روز ۵ وعده غذا میل کنید(۳ وعده کامل و ۲ وعده میان وعده صبح تا ظهر و ظهر تا شب. در این صورت متابولیسم بدن افزایش یافته و کالری ها سوخته می شود.)
۲) وقتی احساس کردید که اشتهایتان برطرف شده است، از روی میز بلند شوید، در این صورت شما معده خود را آموزش می دهید که به یک چاه بدون انتها تبدیل نشود.
۳) غذایتان را با سبزیجاتی مثل جعفری، ترخون و آویشن مخلوط کنید و با چاشنی های خوشبویی مثل پیاز، سیر، لیمو، سرکه یا ادویه هایی مثل زعفران، دارچین و کاری آن را میل کنید.




ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

چگونه از طریق مصرف موادغذایی با استرس مبارزه کنیم؟

 

1- روز خود را با مصرف یک لیوان آب پرتقال تازه یا آب میوه های طبیعی حاوی ویتامینC شروع کنید و در بقیه روز آب زیاد بنوشید، برای این که وقتی بدن تحت استرس است بدن شما ویتامینC بیشتری احتیاج دارد. یک لیوان آب میوه تازه، نیاز اضافی شما را تأمین می کند.

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب، بدن شما را از بی آبی حفظ می کند و مانع تحمل استرس اضافی برای بدن شماست.

2- برای صبحانه؛ یک عدد موز، مقداری موادغذایی حاوی فیبر زیاد و ماست کم چرب استفاده کنید، چرا که موز منبع غنی ویتامینB6 است که برای سوخت و ساز لازم است، به خصوص زمانی که سوخت و ساز بدن مانند مواقع استرس سریع است . توجه کنید که مصرف مکمل های اضافی ویتامینB لازم نیست، چون ممکن است استرس اضافی به بدن تحمیل کنید.

دستگاه گوارش شما، استرس وارد شده را احساس می کند، بنابراین دریافت موادغنی از فیبر در طول روز کمک میکند تا طوفان ایجاد شده در این دستگاه فروکش کند.

مصرف ماست کم چرب 2 خاصیت مهم برای بدن دارد:

الف) حاوی پروتئین است که بدن در شرایط استرس به آن احتیاج دارد. ب) وجود چربی کم موجود در آن به عنوان حامی خوبی برای سیستم ایمنی بدن می باشد.

3- فقط یک فنجان قهوه در طول روز مصرف کنید و از مصرف موادغذایی حاوی کافئین در بقیه روز خودداری کنید ، زیرا:

کافئین کلیه دستگاه های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. فعالیت بدن را افزایش و سرعت جذب املاح را کاهش می دهد. کافئین اضطراب شما را زیاد می کند و این آخرین چیزی است که شما به آن احتیاج دارید.

4- از مصرف شیرینی به عنوان میان وعده پرهیز کنید. به جای آن از غلات کامل، نان کم چرب تهیه شده با شیر و انواع کیک های ساده خانگی استفاده کنید.

ترشح هورمون هایی که در زمان استرس زیاد است، سبب ترشح ترکیبی به نامNPY* از مغز می شود.NPY تمایل به مصرف شیرینی و مواد قندی را زیاد می کند.

اگر شما به تمایل خود در مصرف شیرینی پاسخ مثبت دهید، در بقیه روز درگیر این تمایل خواهید بود. در نتیجه مواد غذایی ای را مصرف خواهید کرد که خاصیت تغذیه ای ندارند.

بسیار بهتر است برای مقابله با تمایل به مصرف شکر، از نان های تهیه شده با آرد کامل و شکر کم، استفاده کنید.غلات کامل، سلول های مغزی را برای ترشح سروتونین تحریک می کنند. هورمون سروتونین آرام بخش است.

5- نمایه گلیسمیک ( توانایی بالا بردن قند خون به وسیله یک ماده غذایی خاص) یا (GI) مواد غذایی را بشناسید. این شاخص به ما نشان می دهد مواد قندی( کربوهیدرات ها) با چه سرعتی تبدیل به قند می شوند و سطح قند خون را بالا می برند. هر اندازه این شاخص پایین تر باشد، مواد حاوی کربوهیدرات دیرتر تبدیل به قند می شوند. بنابراین سطح قند خون را بیشتر می توانیم کنترل کنیم و بیشتر احساس آرامش می کنیم. هم چنین از احتمال ورود و ذخیره چربی های ناخواسته جلوگیری می کنیم. انوع شیرینی، نان سفید و سیب زمینی، نمایه گلیسمیک بالا دارند و موادغذایی ای مانند ماکارونی، برنج، لوبیا نمایه گلیسمیک پایین تری دارند.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تیتر : 7 راه لاغر شدن

خلاصه : اگر میخواهید لاغر شوید این مقاله را مطالعه کنید.
متن کل خبر : به گفته پزشكان متخصص تغذيه، انجام روش‌هايي چون آهسته
غذا خوردن، پياده روي كردن روزانه، استفاده از ميوه و سبزي حين صرف غذا و از همه مهمتر داشتن يك هدف صادقانه، از برجسته‌ترين راه‌هاي كاهش وزن و تناسب اندام است.

به نقل از پايگاه خبري آسوشيتدپرس، به گفته پزشكان مهمترين عامل براي رسيدن به وزن مطلوب داشتن يك هدف صادقانه و عملي است. چراكه متخصصان معتقدند كاهش سريع وزن كه به دليل نخوردن غذاي كافي حاصل مي شود، اولا باعث خستگي و ضعف در افراد مي شود و ثانيا، اين كاهش وزن سريعا جبران مي‌شود.


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

10 راز جاذبه که خانم ها مي دانند ولي آقايون نه!

 

خانم ها خيلي بهتر از آقايون مي دانند که چطور ديگران را به خود جذب کنند.آنها تمرين داشته اند.خانم ها رمز و راز جاذبه را مي دانند. آقايون هم مي توانند رمز و راز آنرا ياد بگيرند و به نتيجه اي که مي خواهند دست پيدا کنند.

 
واقعبين باشيد – خانم ها خيلي بهتر از آقايون مي دانند که چطور ديگران را به خود جذب کنند. اشکال از ما نيست. خانم ها سالهاي زيادي را صرف اين کرده اند که به چشم ديگران بيايند. آنها تجربه هاي زيادي از تلاش براي علاقه مند کردن آقايون به خودشان داشته اند. به عبارت ديگر: آنها تمرين داشته اند.خانم ها رمز و راز جاذبه را مي دانند...

اما نکته خنده دار درمورد جاذبه اين است که آقايون هم مي توانند رمز و راز آنرا ياد بگيرند و به نتيجه اي که مي خواهند دست پيدا کنند.

 

حالا 10 راز مهم جاذبه را برايتان عنوان مي کنيم.

راز 1: بدانيد که چه مي خواهيد

خيلي از مردها اين مشکل را دارند که فقط به همان چيزي که عايدشان مي شود راضي مي شوند. اما خانم ها معمولاً خواستگاران بيشتري دارند به همين خاطر مي توانند در انتخاب خود سخت گير تر باشند.

 

وقتي بدانيد که از طرف مقابل خود چه مي خواهيد، نه تنها کانديدهاي احتمالي را بررسي مي کنيد بلکه قطعيت بيشتري هم در کارتان داريد.

با اين کار نشان مي دهيد که نااميد و بيچاره نيستيد. و اين شما هستيد که قدرت داريد و انتخاب به عهده شماست. و وقتي قدرت دست شما باشد، اين طرف مقابلتان است که دنبالتان مي افتد.

 

راز 2: باارزش باشيد

اينکه کسي دنبالتان بيفتد يعني در نظر ديگران ارزش خاصي داريد. آنها شما را مي خواهند، به هر دليلي و اين ديگر کار آنهاست که تلاش کنند و شما را به دست بياورند.

براي اينکه اين اتفاق بيفتد، بايد ارزش خاصي براي خودتان قائل شويد. بايد خودتان احساس کنيد که ارزش اين را داريد که ديگران دنبالتان بيفتند و با رفتارهايتان بايد اين مسئله را به ديگران بفهمانيد.
دخترها معمولاً خيلي مردها را دور و بر خود دارند که سعي مي کنند او را تحت تاثير قرار دهند. اما خودشان فقط مي خواهند کسي را تحت تاثير قرار دهند که مثل خودشان باشد.

 


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خواص درماني سياه دانه

1.درمان سرگیجه ودرد های گوش :

هر روز صبح یک قطره روغن سیاه دانه در گوش می چکانند واطراف گوشها را با آب چرب می کنند و سپس یک قاشق مربا خوری عسل با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده وهرصبح ناشتا، حداقل به مدت یازده روز میل می کنند .

2.درمان بی خوابی:

پس از نماز وتر وقرائت سوره ی فاتحه سه مرتبه ،آیة الکرسی (سه مرتبه )آمن الرسول (سه مرتبه ) معوذتین (دو سوره پایانی قرآن سه مرتبه ) وسوره اخلاص (سه مرتبه )یک فنجان شیر گرم وپنج قطره روغن سیاه دانه را مخلوط کرده بنوشید.

3.درمان بیماری های زنان وزایمان :

از مناسب ترین نوشیدنی ها برای دوران نفاس ودردهای ناشی از قاعدگی وتقویت بانوان این است که سیاه دانه را با انار بیابانی وآب جوشانده وبا عسل شیرین کرده سه بار در شبانه روز میل شود، می توان از این محلول به عنوان مامی پاک کننده ی مهبلی جهت شست وشوی اندام تناسلی زنان استفاده کرد.

4.درمان ریزش مو :

مخلوطی از کوبیده سیاه دانه را که عصاره ی تره تیزک (شاهی )بدان اضافه شده با یک قاشق مرباخوری سرکه ویک فنجان روغن زیتون ، خوب مخلوط کرده و به عنوان یک تونیک (تقویت کننده موی سر )می توان آن را مورد استفاده قرار داد این تونیک را می توان به مدت یازده روز در آغاز شب بر سر مالید ، وپس از سه ساعت باآب گرم وشامپوی مناسب شست وشو داد .

5.درمان رماتیسم :

یک فنجان روغن سیاه دانه را کاملاً داغ می کنیم و سپس قبل از خواب آن را در محل درد مالیده ،خوب ماساژ می دهیم وبعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده واستراحت می کنیم .

 


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تخمک گذاری چیست؟


تخمک گذاری بخشی از چرخه قاعدگی ماهانه زن سالم است و معمولا در میانه این چرخه ماهانه رخ می دهد.
تخمک گذاری به آزاد شدن تخمک بالغ و در دسترس قرار گرفتن آن برای لقاح گفته می شود.
هنگامی که یک دختر متولد می شود، تخمدان هایش حاوی میلیون ها تخمک نابالغ است. به طور معمول در هر ماه تنها یک تخمک بالغ و رها می شود. هنگامی که تخمک از تخمدان آزاد می شود، ۱۲ تا ۲۴ ساعت پیش از لقاح احتمالی می تواند زنده بماند. هر تخمکی که لقاح پیدا نمی کند بوسیله پوشش رحم جذب می شود.
تخمک گذاری می تواند تحت تاثیر عواملی مانند استرس، اضطراب، بیماری، یا به هم خوردن شیوه و روال معمول زندگی قرار گیرد.
تخمک گذاری ممکن است باعث احساس درد، حساسیت یا سوزش در تخمدان ها یا اطراف آنها شود.
نشانه های تخمک گذاری
نشانه های رایج نشان دهنده تخمک گذاری اینها هستند:
تغییر ترشحات گردن رحم: در حین یا درست پیش از تخمک گذاری، ترشحات گردن رحم معمولا ظاهری مانند سفیده تخم مرغ به خود می گیرد. اما البته ظاهر این ترشحات از زنی به زن دیگر متفاوت است.
جهش در درجه حرارت پایه ای بدن: درجه حرارت بدن که در ابتدای صبح پس از برخاستن از خواب اندازه گرفته شده باشد- می تواند بیانگر آن باشد که شما تازه تخمک گذاری کرده اید. در اغلب زنان، کمی مانده به تخمک گذاری، درجه حرارت بدن اندکی سقوط می کند، سپس افزایش حاد درجه حرارت بدن به دنبال می آید، که نشانه آن است که تخمک گذاری تازه رخ داده است.
تغییرات گردن رحم: پس از تخمک گذاری، زن ممکن است در هنگام معاینه دریابد، گردن رحمش نرم تر از حد معمول است، و ممکن از بالاتر از حد معمول قرار دارد.
سایر علائم : نشانه های دیگری هم برای تخمک گذاری وجود دارند که آنها را ثانوی محسوب می کنند، زیرا در همه زنان یا تعداد زیادی از آنها دیده نمی شوند، از جمله لکه بینی، حساسیت پستان ها، دل درد، آروغ زدن، افزایش حساسیت در حس های مختلف و تقویت میل جنسی.
تعیین زمان تخمک گذاری
زنانی که قصد دارند باردار شوند نیاز دارند که در مورد دوره های قاعدگی شان به خصوص زمان تخمک گذاری شان اطلاع داشته باشند.
تخمک گذاری، آزاد شدن تخمک بالغ است که یک بار در هر دوره قاعدگی رخ می دهد، و دراین هنگام تخمک آماده لقاح یافتن و بارورشدن است.
با توجه به این نکات می توانید زمان تقریبی تخمک گذاری تان را محاسبه کنید:
یک دوره قاعدگی از اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی اندازه گیری می شود.
یک دوره قاعدگی به طور معمول ۲۸ تا ۳۲ روز طول می کشد، اما ممکن است کوتاه تر یا بلندتر باشد.
زمان تخمک گذاری با محاسبه کردن نیمه دوره قاعدگی تعیین می شود- تخمک گذاری معمولا بین روز ۱۱ تا ۲۱ پس از شروع دوره قاعدگی رخ می دهد.
زمان تخمک گذاری را همچنین می توانید با حساب کردن ۱۲ تا ۱۶ روز پیش از اولین دوره قاعدگی بعدی هم به دست آورید.

نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

۱۰ عادت مانکن‌ها

 

تقریبا همه ما این را می‌‌دانیم که کلید کاهش وزن و تناسب اندام، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن است. اما چند نفرمان برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به آن عمل می‌‌کنیم؟ به نظر می‌‌رسد برای کاهش وزن و تناسب اندام رعایت همین دو نکته کافی باشد اما بعضی وقت‌ها پیش می‌‌آید که نمی‌‌توانیم از خوردن بعضی چیزها بگذریم یا گاهی شرایطش جور نمی‌شود که برویم و ورزش کنیم. حالا با این اوصاف، چگونه می‌‌توانیم با موفقیت به وزن ایده‌آل‌مان برسیم؟۱۰ توصیه ‌زیر که از عادات روزمره تعدادی از مانکن‌های مشهور اقتباس شده، می‌تواند کمک‌تان کند...
۱) سعی کنید روزانه مقدار فراوانی آب یا نوشیدنی‌هایی‌بنوشید که کالری کمی‌دارند. می‌‌توانید با خوردن یک لیوان آب خنک یا یک نوشیدنی کم‌کالری به خوردن غذاهای پرکالری خاتمه بدهید. یعنی وقتی دیدید که دارید زیاد غذا می‌خورید، یک لیوان آب بردارید و دیگر بعد از آن غذا نخورید. اگر طعم آب را دوست ندارید، می‌‌توانید کمی‌آب مرکبات مثل لیمو یا چند قطره از آب میوه دیگری مثل انبه یا هلو که کالری کمتری دارند را به آن اضافه کنید، طوری که فقط طعم آن عوض شود.
۲) فکر کنید ببینید چه غذای کم‌کالری‌ای را می‌‌توانید به رژیم خود اضافه کنید؛ نه اینکه چه چیزی را از رژیم خود حذف کنید. این کار را با میوه و سبزی شروع کنید. سعی کنید روزانه ۵ تا ۹ وعده از میوه و سبزی‌های تازه استفاده کنید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما این حجم از میوه و سبزی بسیار با ارزش است چون بدن‌تان مقدار زیادی فیبر دریافت می‌‌‌کند و در هنگام صرف غذا احساس رضایت‌مندی بیشتری می‌‌کنید. با خوردن میوه و سبزی هم کمتر می‌‌خورید و هم این مواد جایگزین چربی هایی می‌‌شوند که ممکن است از سایر غذاها به شما برسد. این تنها مزیت میوه و سبزی نیست. بیش از ۲۰۰ مطالعه نشان می‌‌دهد که میوه و سبزی خاصیت پیشگیری از بیماری‌را به دلیل سرشار بودن از مواد شیمیایی مفید دارند. کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌‌کنند حتما سر میز غذا سبزی داشته باشید و سعی کنید در هر فصل حتما میوه و سبزی‌همان فصل را بخورید. میوه و سبزی را تازه به تازه مصرف کنید و از جوشاندن و سرخ‌کردن بیش از اندازه‌شان بپرهیزید.
۳) اینکه زمان گرسنگی خود را بدانید خیلی مهم است. ببینید واقعا چه زمانی گرسنه هستید؟ هر زمانی که احساس کردید گرسنه هستید چیزی بخورید، نه اینکه هر وقت و هرماده غذایی که نزدیک‌دست‌‌تان بود یا به شما تعارف شد، بخورید. به دنبال علایم گرسنگی باشید. از خود‌تان بپرسید آیا واقعا گرسنه‌ام؟ گرسنگی به معنی این است که بدن‌‌تان نیاز به سوخت دارد. بنابراین زمانی که علامتی از گرسنگی در خود نمی‌‌بینید غذاخوردن اصلا دلپذیر نیست. وقتی به این نحو غذامی‌‌خورید احساس بهتری دارید. معده هر کسی به یقین کمی‌بزرگتر از مشت اوست پس به اندازه قابل قبول غذا بخورید این‌طوری نه زیاد گرسنه‌می‌‌مانید و نه آنقدر می‌‌خورید که احساس پری و نفخ کنید.
۴) اگر عادت دارید شب‌ها هم بعد از شام چیزی بخورید، اقلام کم‌کالری را انتخاب کنید. گاهی اوقات اتفاق می‌‌افتد که افراد بدون فکر و طبق عادت شب‌ها بعد از شام هم اسنک‌می‌‌خورند. بهتر این است که خودمان را عادت به خوردن میوه بدهیم. خوردن چیپس، پفک و انواع و اقسام اسنک‌ها بعد از شام زمانی که همه دورهم نشسته‌اند و در حال دیدن تلویزیون هستند، در چاق شدن‌شان بسیار موثر است. چون حالا دیگر گرسنه‌‌نیستید و دارید اضافه بر نیاز بدن کالری دریافت می‌‌کنید. سعی کنید کمتر سمت آشپزخانه بروید یا حداقل از اسنک‌های کم‌کالری‌تر استفاده کنید.
۵) از خوردن غذاهای مورد علاقه‌خود لذت ببرید؛ البته از مقدار به اندازه آن. چون مصرف بیش از اندازه این غذاها موجب وزن‌گیری بیشتر می‌‌شود. به جای اینکه غذاهای مورد علاقه‌تان را از رژیم خود حذف کنید کمتر این غذاها را بخورید. سعی کنید به جای خوردن انواع گوناگون غذا تنها یک مورد از بهترین مواد مورد علاقه‌‌تان را انتخاب کنید یا بخش کوچکی از چیزی را که دوست دارید بخورید. می‌‌توانید از هر آنچه مورد علاقه‌‌تان است بخورید اما به خاطر داشته باشید که اعتدال را باید رعایت کنید.
۶) در طول روز چند وعده کم‌حجم بخورید. اگر مقدار کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید،‌بسوزانید؛ به آسانی وزن از دست می‌‌دهید. مطالعات نشان می‌‌دهد کسانی که چهار تا پنج وعده در روز غذا می‌‌خورند بهتر می‌توانند اشتها و وزن‌شان راکنترل کنند. بنابراین بهتر است کل کالری‌ای را که باید در طول روز دریافت کنید، به چند بخش کوچک تقسیم کنید و در تمام طول روز از غذای خود لذت ببرید. با این برنامه‌ریزی شام باید آخرین وعده‌ای باشد که می‌‌خورید.
۷) آشپزخانه را با انواع غذاهای سالم پرکنید. داشتن غذاهایی که سریع آماده می‌‌شوند و می‌‌توان مثل یک ساندویچ کوچک و با یک دست خورد برای کاهش وزن بسیار موثر است. اگر غذاهایی به اندازه یک ساندویچ کوچک که ظرف مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه آماده می‌‌شوند در خانه داشته‌باشید کمتر پیتزا سفارش می‌‌دهید. پس سعی کنید این مواد را همیشه در آشپزخانه داشته‌باشید. پف‌فیل یا ذرت با ۹۴ درصد چربی که هر یک فنجان آن ۲۰ تا ۲۵ کالری دارد را شما می‌‌توانید ظرف دو دقیقه یا کمتر از آن تهیه کنید. سبزی‌های فریزشده، حبوبات، گوجه‌فرنگی و تکه‌های کوچک مرغ که به‌سرعت پخته و یا کباب می‌‌شوند، نیز مناسبند.
۸) در هر فصل، مطابق همان فصل غذا بخورید. اگر میوه و سبزی دوست ندارید، شاید به این دلیل است که میوه و سبزی‌را در فصل خاص خودش نمی‌‌خورید. زمانی که میوه‌ها و سبزی‌های فصل خاص خود را می‌‌خورید هم تازه‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.
۹) یک ظرف برنج را با یک ظرف سبزی عوض کنید. به راحتی می‌‌توانید با خوردن کمتر برنج یا نان اضافه وزن خود را از دست بدهید. در ازای آن می‌‌توانید یک بشقاب کاهو یا سالاد سبزی‌بخورید. با این کار میزان نشاسته‌دریافتی حاصل از خوردن برنج را ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کم خواهید کرد.
۱۰
) برای رفع استرس غذا نخورید. درست است که بیشتر ما در هنگامی‌که استرس داریم یا وقتی در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌‌گیریم، شروع می‌‌کنیم به خوردن اما سعی کنید به جای روی آوردن به غذا برای اینکه از شر استرس فرار کنید، یک فصل از یک کتاب رمان را بخوانید، به موزیک گوش کنید، چیزی بنویسید، نفس عمیق بکشید یا به آلبومی‌نگاه کنید که شما را به یاد خاطرات خوب می‌‌اندازد.


نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

راه های ساده لاغری :


1-هر روز یک ساعت و نیم تا دو ساعت ورزش کنید(به صورتی که تمام بدن شما به حرکت درآید یا رقص)
2-سیب زمینی ، خرما و برنج و از این نوع غذاهایی که انرژی زیادی دارند کمتر بخورید.
3-هیچ وقت فکر نکن که چاقی همیشه به خودت تلقین کن که لاغری (البته در کنار ورزش کردن)
یه نکته مهم: من خودم با این روش در عرض دو ماه تونستم شیش یا هفت کیلو وزن کم کنم
شاید فکر کنی خیلی کمه و باید بیشتر کم می شد هر چی زمان لاغر شدنت بیشتر بشه اطمینانی تره یعنی هر چی طول بکشه مطمئن می شی که دیگه چاقی قدیم بر نمی گرده و تماما از بین رفته
برای از بین بردن چربی شکم در کنار یک ساعت ورزش روزانه 10 یا 20 تا حرکت شکم انجام بدید(دراز و نشست)
مطمئننا با این روش بعد از چند ما هم وزن شما کم می شه هم شکمتون کوچکتر.
یک توصیه:دوست عزیز هیچ وقت از مواد شیمیایی برای لاغری استفاده نکن

 

 

نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

7روش براي داشتن اندامي زيبا

۷ روش برای داشتن اندامی زیبا
درنظر گرفتن اهداف كوچك، يك روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است.در نظر گرفتن اهداف كوچك و قابل اجرا، روشي بسيار موثر تر از پيروي از برنامه‌هاي سخت براي دست يافتن به اهداف بسيار بزگ است.

براي اينكه اندامتان تغيير قابل ملاحظه‌اي پيدا كند، لازم نيست كه حتما به اندازه يك دونده ماراتن‌ بدويد و يا از يك كوه بلند بالا برويد. در واقع توصيه مي‌كنيم براي رسيدن به تناسب اندام هيچ‌گاه يك مرتبه به ورزش سنگين نپردازيد، بلكه قدم به قدم پيش برويد.اين كار علاوه بر تضمين رسيدن به يك اندام متناسب، باعث اعتماد به نفس شما هم مي‌شود.

درنظر گرفتن اهداف كوچك، يك روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است.
ما ۷ هدف كوچك اما مفيد و موِثر را به شما توصيه مي‌كنيم كه با انجام آنها، شما مي‌توانيد اندامي زيبا و متناست داشته باشيد.
هدف ۱

طناب‌زدن بدون وقفه به مدت ۱۰ دقيقه:
فوايد:
اين حركت كه معمولا در مدارس ابتدايي براي كودكان درنظر گرفته مي‌شود، علاوه برسوازندن بيش از ۱۰۰ كالري، باعث تناسب بازوها و پاهاي شما مي‌شود. در ضمن، طناب‌زدن، افزايش چالاكي، توازن و توان شما را هم به‌دنبال دارد. اين حركت را طبق برنامه‌ زير، سه بار در روز انجام دهيد.
برنامه:
ـ هفته اول: بدون طناب، ۱ تا ۲ دقيقه درجا بپريد. سپس طناب را برداريد و در هر بار چرخش طناب، يك جهش بر پاي راست و يك جهش بر پاي چپ انجام دهيد. اين نوع طناب‌زدن را يك دقيقه ادامه دهيد. سپس طوري طناب بزنيد كه با هر چرخش طناب بر روي يك پايتان بپريد و اين حركت را نيز ۲ دقيقه انجام دهيد.
ـ هفته دوم تا چهارم: پرش‌هاي سريع (يك پرش در هر ثانيه) به‌مدت ۵ تا ۱۰ ثانيه را به برنامه قبلي‌تان اضافه كنيد. ۱۰ تا ۲۰ ثانيه بين هر سري پرش استراحت كنيد. براي شروع، ۶ بار اين حركت را تكرار كنيد و به‌تدريج تا ۱۲ سري حركت افزايش دهيد.
ـ هفته پنجم تا هشتم: ۳ تا ۵ دقيقه بدون استراحت، طناب بزنيد. به‌تدريج اين ميزان را در هر بار ۳۰ تا ۶۰ ثانيه اضافه كنيد تا به مرز ۱۰ دقيقه برسيد.
هدف۲
حركت شناي مردانه انجام دهيد.
فوايد:
علاوه بر دست‌ها، تمام بالاتنه‌تان را به‌كار مي‌گيرد.
برنامه:
۱) بر روي را‌ه‌پله زانو بزنيد، دست‌هاي خود را ۲ يا ۳ پله بالاتر از زانوهايتان بگذاريد. سپس به آهستگي آرنج‌هايتان را‌ تا كنيد و قفسه سينه‌تان را پايين بياوريد تا به پله برسد. اين حركت شنا را ۵ تا ۱۰ بار و يك روز در ميان انجام دهيد تا به‌تدريج برايتان آسان شود.
۲ ) در اين مرحله، ديگر لازم نيست با كمك پله‌ها شنا بزنيد! روي زمين مسطح زانو بزنيد به‌طوري كه زانوهايتان كنار هم باشد، سپس دست‌هايتان را كه به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز شده است، بر روي زمين قرار دهيد. در همان حالي كه زانوهايتان روي زمين تا شده است، ۵ تا ۱۰ حركت شنا را يك روز در ميان انجام دهيد.
۳ ) هنگامي كه اين حركت نيز برايتان آسان شد، زانوهايتان را از زمين برداريد و پاهايتان را صاف كنيد تا تنها تكيه‌گاهتان بر روي زمين‌، پنجه پاها و كف دستانتان باشد. به آهستگي بدنتان را به‌طرف زمين ببريد به‌طوري كه آن خط مستقيمي كه از پاشنه‌هاي پايتان تا سرتان ايجاد شده همچنان حفظ شود. به اين مي‌گويند يك شناي مردانه! آن‌قدر تمرين كنيد تا بتوانيد ۱۰ حركت شناي مردانه پشت سر هم انجام دهيد. قبل از اينكه به اين مرحله برسيد، اگر خسته شديد، مي‌توانيد زانوهايتان را روي زمين بگذاريد و حركت را ادامه دهيد.
هدف۳
۵ كيلومتر بدويد.
فوايد:
حدود ۳۵۰ كالري خواهيد سوزاند (براساس سرعت ۱۶ كيلومتر در ساعت) و پاهايتان را قوي و متناسب خواهيد كرد.
برنامه:
وحشت نكنيد. به پايان رساندن يك مسافت ۵ كيلومتري، حتي براي دوندگان هم در ابتدا يك هدف بزرگ است اما طراحي برنامه، به‌گونه‌اي است كه به‌تدريج پيشرفت كنيد تا زماني كه به آمادگي كامل برسيد و بتوانيد ۵ كيلومتر را تمام كنيد.
ـ هفته اول: ۵ دقيقه پياده‌روي كنيد و سپس ۲ دقيقه بدويد. اين روش را تكرار كنيد تا مسافت ۱/۶ كيلومتر را طي كنيد. اين كار را ۳ روز در هفته انجام دهيد.
ـ هفته دوم: ۳ تا ۴ دقيقه پياده‌روي كنيد و سپس ۳ تا ۴ دقيقه بدويد اين روش را تكرار كنيد. تا در مجموع مسافت ۱/۵ تا ۳ كيلومتر را طي كرده باشيد. اين روش دويدن را نيز ۳ بار در هفته انجام دهيد.
ـ هفته سوم: ۱ دقيقه پياده‌روي كنيد و ۵ دقيقه بدويد، اين روش را نيز تا رسيدن به ۳ كيلومتر تكرار كنيد و باز هم ۳ بار در هفته بدويد.
ـ هفته چهارم: ۳ تا ۵ كيلومتر در يك روز و ۳ روز در هفته بدويد.
ـ هفته پنجم: مانند هفته چهارم ۳ تا ۵ كيلومتر در هر روز و ۳ روز در هفته بدويد.
ـ هفته ششم: اكنون مي‌توانيد هر روز ۵ كيلومتر را به آساني بدويد.
هدف ۴
خود را از ميله بارفيكس بالا بكشيد.
ـ فوايد:
باعث تقويت بازوها، شانه‌ها و عضلات بالاي پشتتان مي‌شود.
ـ برنامه:
بارفيكس از آن ورزش‌هايي است كه به‌خاطر سختي‌اش، همه از آن فرار مي‌كنند و معمولا در امتحانات ورزش مدرسه و دانشگاه‌ها، پايين‌ترين نمرات را نصيب آدم مي‌كند. اگر شما طبق برنامه عمل كنيد، اين حركت براي شما خيلي آسان‌تر خواهد شد.>
۱ ) يك صندلي در زير ميله بارفيكس قرار دهيد. روي صندلي بايستيد و سپس ميله بارفيكس را طوري بگيريد كه دستانتان به اندازه عرض شانه‌هايتان باز و كف دستتان به طرف مخالف صورتتان باشد. حالا خود را بالا بكشيد تا چانه‌تان به بالاي ميله برسد و هم‌زمان با بالاكشيدن نفس خود را بيرون بدهيد. سپس با شروع تنفس بعدي به پايين برويد تا پايتان به صندلي برسد. ۳۰ ثانيه تا ۱ دقيقه استراحت كنيد و مجددا حركت را تكرار كنيد. براي شروع، ۲ تا ۳ بار حركت خوب است ولي به‌تدريج كه قوي‌تر مي‌شويد، بر تعداد حركات اضافه كنيد.
۲ ) هنگامي كه توانستيد ۵ بار پشت سر هم خود را با كمك صندلي از ميله بارفيكس بالا بكشيد (بارفيكس بزنيد)، صندلي را از زير پايتان برداريد و خودتان را كاملا بالا بكشيد.
هدف ۵
يك حركت تعادلي يوگا را ياد بگيريد:
فوايد: تنه‌تان را مستحكم مي‌كند و انعطاف‌پذيري و قدرت بالاتنه‌تان را افزايش مي‌دهد.
برنامه:
۱ ) پاهايتان را به هم بچسبانيد و بايستيد، دست‌هايتان را به‌طرف سقف بالا بكشيد. پاشنه‌هايتان را بلند كنيد و بر روي پنجه پاهايتان بايستيد، سپس به آهستگي زانوهايتان را تا كنيد تا باسنتان به ۳ سانتي‌متري پاشنه‌هاي پايتان برسد. در طي انجام اين حركت پشتتان بايد كاملا صاف باشد. اگر حفظ تعادل در اين مرحله برايتان سخت است، يك لوله چوبي را زير پايتان قرار دهيد تا برايتان راحت شود.
۲ ) سپس زانوهايتان را از هم باز كنيد و كف دست‌هايتان را كه به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز است را روي زمين و در ۳۰ سانتي‌متري پاهايتان بگذاريد: انگشت‌هايتان را از هم باز كنيد به‌طوري كه انگشت وسطي‌تان به‌طرف جلو باشد.
۳ ) در اين مرحله آرنج‌هايتان را تا كنيد تا آرنج‌هايتان زير زانوهايتان قرار بگيرد. نگاهتان را مستقيم به جلو حفظ كنيد.
۴ ) همان‌طور كه انگشتان پايتان روي زمين است، تنه‌تان را به‌‌طرف جلو بكشيد و سپس پاهايتان را در حالي كه آرنج‌هايتان مختصري تا شده است و تمام وزنتان بر روي دست‌هايتان متمركز شده، از زمين بلند كنيد. قبل از انجام اين كار، يك بالش يا تشك جلوي خود بگذاريد تا در صورتي كه به طرف جلو افتاديد ، آسيب نبينيد. اين حركت را آن‌قدر تكرار كنيد تا بتوانيد ۳۰ ثانيه در حال تعادل بر روي دستانتان بمانيد.
هدف۶
سرعت دويدن خود را افزايش دهيد.
فوايد: ۱ كيلومتر دويدن سريع‌تر، مي‌تواند ميزان مصرف كالري را تا نزديك به ۳۰ درصد افزايش دهد.
برنامه ۱۰ هفته‌اي:
۱ ) هفته اول: با سرعت معمولي كه برايتان راحت است. ۳ روز در هفته بدويد و يا در فواصل آن پياده‌روي كنيد.
۲ ) هفته دوم: فواصلي را كه در زير گفته مي‌شود به برنامه معمول دويدنتان اضافه كنيد: با دويدن معمولي به مسافت ۱ كيلومتر شروع كنيد، ۱ كيلومتر بعدي را به اين صورت بدويد؛ ۳۰ ثاينه سريع و سپس يك دقيقه معمولي بدويد. سپس با يك كيلومتر دويدن معمولي، خود را سرد كنيد. اين برنامه را يك روز در هفته انجام دهيد و ۲ روز ديگر در هفته همان برنامه دويدن / پياده‌روي هفته اول را انجام دهيد.
۳ ) هفته سوم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۴ ) هفته چهارم: براي افزايش قدرت و استقامت‌ پاهايتان از يك تپه يا مسير سربالايي به‌طرف بالا بدويد. اين تپه يا مسير سربالايي بايد طوري باشد كه بالا دويدن از آن ۴۵ تا ۶۰ ثانيه براي شما طول بكشد (اگر تردميل‌‌داريد، آن‌را بر روي شيب ۳ تا ۴ درصد تنظيم كنيد.)
روش انجام كار به اين صورت است: براي گرم‌كردن خود، يك كيلومتر بر روي زمين صاف بدويد. سپس از مسير شيب‌دار يا تپه بالا بدويد و بعد به‌تدريج سرعت خود را كم كنيد، ۲ دقيقه استراحت كنيد و ۲، ۳ بار ديگر دويدن از سربالايي را تكرار كنيد. خود را با دويدن آهسته‌تر روي زمين صاف، سرد كنيد.
اين تمرين را يك بار در هفته، علاوه بر برنامه دويدن / پياده‌روي در روزهاي دگير، انجام دهيد.
۵ ) هفته پنجم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۶ ) هفته ششم: برنامه هفته دوم را تكرار كنيد.
۷ ) هفته هفتم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۸ ) هفته هشتم: برنامه هفته چهارم را تكرار كنيد.
۹ ) هفته نهم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۱۰ ) هفته دهم: برنامه هفته دوم را تكرار كنيد.
هدف ۷
يك روز تمام پياده‌روي كنيد ۱۵( تا ۲۵ كيلومتر)؛
فوايد: بيش از ۱۵۰۰ كالري خواهيد سوزاند، پاها، دست‌ها و پشتتان تقويت مي‌شود و بر چالاكي، توازن و سرعت شما افزوده خواهد شد.
برنامه:
۱ ) مسافت: هر هفته ۲ ساعت پياده‌روي كنيد (حدود ۱۰ كيلومتر.) در دفعات بعدي هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقيقه به برنامه‌تان اضافه كنيد تا به ۴ ساعت برسد.
۲ ) سطح شيب‌دار: در مسيرهاي سربالايي پياده‌روي كنيد. يا اگر تردميل در دسترس داريد، شيب آن را به ۵ تا ۷ درصد افزايش دهيد و ۵ دقيقه راه برويد، سپس در شيب ۳ درصد ۳ دقيقه راه برويد. اين فواصل را ۸ تا ۱۰ بار در يك روز از هفته تكرار كنيد.‌



نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

چگونه «وزن مناسب» داشته باشيم؟

 


 
 
  چاقي امروزه به عنوان يكي از بزرگترين معضلات سلامتي گريبانگير تعداد زيادي از ابناي بشر گشته است.
   
 
 
 
 
 
 
   چاقي امروزه به عنوان يكي از بزرگترين معضلات سلامتي گريبانگير تعداد زيادي از ابناي بشر گشته است.

چاقي مي تواند زمينه ساز ابتلا به بعضي از بيماري ها نظير افزايش قند، چربي ها، كلسترول خون و افزايش قشار خون و دردهاي مفصلي شود.

روي ديگر اين سكه لاغري مفرط است كه مي تواند از عوارض سوتغذيه مزمن و يا بيماري هاي گوارشي يا اختلال در كار بعضي از غذذ درون ريز و ... باشد.

نياز هر انسان به انرژي بستگي به وزن، قد، سن، ميزان فعاليت و جنسيت افراد دارد كه رعايت آن ضامن سلامتي است.



? مرکز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران در گزارشي براي داشتن وزن مناسب نكاتي را ذكر كرده است كه عبارتند از:

1 حتماً روزانه پنج وعده ميوه و سبزي مصرف كنيد.

2 انواع مختلف ميوه به صورت تازه، منجمد، خشك و كمپوت را مصرف نماييد.

3 از سبزيجات برگ سبز، آب ميوه و سبزي و حبوبات پخته استفاده نماييد.



4 غذاهاي مناسب و بهداشتي انتخاب كنيد

غذاهايي كه از نظر باكتري، ويروس، انگل و مواد شيميايي مطمئن باشد براي حفظ سلامتي مفيد است. در اين ميان كشاورز، توليدكنندگان، فروشندگان، توزيع كنندگان و... در حفظ سلامتي غذا نقش دارند. خود ما نيز بايد در نگهداري و آماده سازي غذا از نظر بهداشتي مراقب باشيم.



وزن را در حد مطلوب كنترل نماييد  5

شيوه زندگي انتخاب كنيد كه تركيبي از عادات غذايي صحيح و فعاليت بدني منظم داشته باشد. وزن مطلوب كليد زندگي طولاني توأم با سلامتي مي باشد.

براي بزرگسالان و كودكان روش هاي مختلفي براي ارزيابي وزن مناسب وجود دارد.

اگر شما نگران اضافه وزن كودك خود هستيد مي توانيد از راهنماهاي موجود و نيز خدمات كلينيك هاي چاقي بهره بگيريد.



6 كودكان را به داشتن وزن مطلوب تشويق نماييد

كودكان نياز به غذاي كافي براي رشد دارند ولي كالري اضافي و فقدان تحرك بدني مي تواند آنها را به سوي اضافه وزن سوق دهد.

در قرن اخير افزايش كودكان چاق قابل توجه بوده است. كودكان را به استفاده از سبزيجات، ميوه ها، لبنيات كم چربي، حبوبات، گوشت كم چربي، مرغ و ماهي و مغزها تشويق نماييد و خودتان نيز با مصرف اين مواد الگوي مناسبي براي فرزندتان باشيد.

بگذاريد خود بچه ها تصميم بگيرند كه چه ميزان از اين غذاها را مصرف نمايند. اگر فرزندتان غذايي چرب يا شيرين را مي پسندد يك تكه كوچك از آن را به او بدهيد.

زمين استفاده از بازي هاي كامپيوتري و ويدئويي و تماشاي تلويزيون را محدود نماييد و كودكان را به داشتن فعاليت هاي فيزيكي تشويق نماييد.

به فرزندتان كمك نماييد تا عادات غذايي صحيح داشته باشد. تغييرات را به آرامي اعمال نماييد به عنوان مثال، شير كم چربي را با شير چرب، يك شكلات را جايگزين و دو شكلات نماييد.

از آنجا كه كودكان درحال رشد هستند كاهش وزن بايد تحت نظر مراقبان بهداشتي باشد.

تماشاي تلويزيون از سه طريق موجب افزايش وزن مي شود.

7) جايگزين فعاليت بدني

8) افزايش دريافت كالري از طريق مصرف تنقلات هنگام تماشاي تلويزيون

9) كاهش متابوليسم پايه


10 هر روز فعاليت بدني داشته باشيد

داشتن فعاليت بدني و نگه داشتن وزن ايده آل هر دو براي حفظ سلامت لازم است. افراد مي توانند سلامت خود را با ورزش ارتقاء دهند و نيز تفريحي سالم داشته باشند.

30 دقيقه فعاليت بدني روزانه مي تواند به سلامت بيشتر شما كمك كند.

اينكه چه نوع ورزشي انتخاب نماييد چندان تفاوتي ندارد، شما مي توانيد ورزش را يكبار در روز يا دو بار در روز با زمان كمتر انجام دهيد.



11 فعاليت بدني به طور منظم در برنامه خود داشته باشيد

ورزش هايي انتخاب نماييد كه بتوان به طور منظم تكرار نمود و انجام آن لذت بخش باشد. سعي نماييد بجاي آسانسور از پله ها براي بالا و پايين رفتن استفاده نماييد.
 
   
 

نويسنده: نجمه تاريخ: چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

همه ما يک دوست باريک اندام داريم

همان دوستي که هرگز دچار وسوسه سبد نان نميشود و وقتي ميگويد “من يک تکه کوچک برميدارم”، واقعا همين کار را ميکند. واقعا او چطور ميتواند؟

تحقيقات نشان ميدهد که افراد باريک اندام اصولا مانند باقي افراد به غذا فکر نميکنند. دکتر ديوي کاتز (David Katz)استاديار بهداشت عمومي در دانشگاه ييل (Yale) ميگويد: ” افراد باريک با غذا رابطه راحت و بدون مشکلي دارند.”

“از طرف ديگر، افرادي که اضافه وزن دارند مدام به غذا فکر ميکنند. آنها تمام اوقات به مقدار و تعداد دفعات غذا خوردن خود توجه ميکنند و در نتيجه، زمان صرف غذا از مشغوليات دائمي ذهن و مغز آنهاست.”

در اينجا، متخصصين کاهش وزن به بررسي ذهن اسرار آميز افراد “ذاتا” باريک اندام پرداخته و به شما ميگويند که آنها چگونه رفتار کرده و شما چگونه ميتوانيد مانند آنان باشيد.

1. آنها سيرشدن را به پر شدن معده ترجيح ميدهند
به گفته جيل فلمينگ (Jill Fleming) نويسنده کتاب “لاغرها بشقابشان را پاک نميکنند”، اگر براي پر شدن معده مقياس از 1 تا 10 را در نظر بگيريم، باريکها در حدود درجه 6 و 7 دست از خوردن ميکشند. اما باقي افراد-از جمله من و شما- تا درجه 8 و 10 هم پيش ميروند. شايد دليل اينکار اشتباه گرفتن حس “پر” بودن با سير شدن است و ما تصور ميکنيم اگر زود دست از خوردن بکشيم، خود را از غذاها محروم ساخته ايم. يا شايد عادت داريم بدون توجه به اينکه نياز بدنمان چقدر است، هرچه در مقابلمان باشد تمام کنيم.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اضافه وزن

وزن اضافه بر معمول يا همان چاقي که غالباً ناشي از کم تحرکي و سوء تغذيه در جهان امروزي است در حال تبديل به يک معضل اجتماعي است. فراهم شدن وسايل رفاه و پي آمد آن تنبل شدن افراد در انجام بعضي از کارها و کم شدن ترددها از يک طرف و شتاب در امور از جمله صرف غذا باعث مشکلات عديده گوارشي و لاجرم چاقي شده است. عواملي از اين دست و عوامل استرس زاي ديگر که منجر به اضافه وزن در افراد شده است، آنها را به حل اين نقيصه يا بيماري هدايت مي کند. پناه بردن به دارو درماني و يا پرداختن به ورزش و شبه ورزش هايي از جمله حمام سونا و استخر جکوزي، معمول ترين روش هايي است که افراد مبتلا به چاقي به آنها مي پردازند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

غذاهاي ممنوع در دوران بارداري


آنچه در دوران بارداري توسط مادر خورده مي شود،تاثير ويژه اي بر جنين در حال رشد خواهد داشت. غذاهايي كه قبلا مي خورديد و مورد علاقه و اشتهاي شما بود، در دوران باردراي محدود خواهد شد. زيرا ممكن است تاثير سوء بالقوه بر جنين داشته باشد. در ادامه به بعضي از غذاهايي كه مصرف آن در دوران بارداري ممنوع است، اشاره مي شود و علت ممنوعيت آن نيز ذكر خواهد شد.

1-    نيزه ماهي، كوسه ماهي، تاج ماهي، ماهي ماكرل، ماهي تونا كنسرو شده.اين ماهي هاي بزرگ ساكن در بندرگاه ها حاوي مقدار فراوان متيل سرب مي باشد كه اين ماده فلزي باعث رشد مغز و سيستم عصبي كودكان مي شود. همچنين ماهي سالمون، ميگو، ماهي پالاك و گربه ماهي نيز بايد به مقدار محدود مصرف شود.
2-    ماهي رودخانه اي، درياچه و جويبار و يا هر جانور آبي ديگر ممنوع است. آنچه به عنوان سرگرمي توسط قلاب ماهيگيري بدست مي آيد ممكن است حاوي باكتري يا مواد شيميايي باشد. بنابر اين بهتر است ماهي از محل هايي ديگر تهيه شود كه سلامت آن تضمين شده باشد.
3-    گوشت ، مرغ و غذاهاي دريايي خام يا بدون طبخ كامل: غذاهايي حيواني كه كامل طبخ نشده ، ممكن است حاوي باكتري ها و ويروس هاي فراواني باشد. بنابر اين طبخ كامل آن لازم است. در مورد تخم مرغ و ساير تخم ها نيز به همين ترتيب بايد طبخ كامل شود.
4-    هات داگ(سوسيس) و گوشت هاي ساندويچي مثل تركي، سوسيس دودي و...زيرا اين غذاها مستعد نوعي باكتري هستند كه ممكن است موجب سقط جنين ، مرده زايي و ساير مشكلات شود.
5-    محصولات لبني غير پاستوريزه مثل پنير ، ماست، دوغ محلي و... ممنوع است.
6-    نوشيدني هاي غير پاستوريزه . زيرا ممكن است آلوده به نوعي ويروس به نام e.coli  باشد.
7-     جوانه سبزيجات خام مثل شبدر، يونجه و لوبياي مانگ. به طور كلي جوانه هايي از اين نوع مناسب هيچ كس نيست زيرا حاوي ويروس مي باشد.
8-     مكمل ها و چاي گياهي. گياهان مواد طبيعي هستند ولي مصرف آن ها در دوران بارداري توصيه نمي شود.
9-     الكل. كليه نوشيدني هاي الكلي ، آب جو، شراب و... باعث از بين رفتن اكسيژن مي شود و رشد طبيعي جنين را غير ممكن مي كند. تاثير الكل بر مهارت عقلاني و هوشي جبران ناپذير است.

10 - آب شير مناطق توسعه نيافته و به اصطلاح محروم.  بهترتا زمان حضور در اين اماكن از آب بطري استفاده كنيد.
11-    غذاهايي كه ايجاد حساسيت و آلرژي مي كند. با توجه به سابقه خانوادگي ، كودك شما ممكن است نسبت به بعضي غذاها آلرژي نشان دهد. از خوردن غذاهاي حاوي بادام زميني در دوران بارداري و شير دهي اجتناب كنيد.


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

گردو از حمله قلبي جلوگيري مي كند


گردو علاوه بر اينكه يك ميوه خوشمزه است مزاياي فراواني براي سلامتي دارد كه يكي از مهمترين آنها وجود چربي امگا- 3 در آن است.مطالعات جديد نشان مي دهد كه گردو حاوي اسيدهاي چرب امگا- 3 استماهي شناخته شده ترين منبع اين گروه از چربي هاي مفيد است اما گردو حاوي نوع امگا-3 با عنوان اسيد الالينو لينگ (ALA) است به گفته محققان و كارشناسان تغذيه مصرف بالاي اين اسيد چرب فرد را در برابر حمله قلبي محافظت مي كند مطالعات نشان مي دهد كه دو گرم در روز اسيد الفالينولينك كه در يك اونس گردو يافت مي شود براي دستيابي به اين مزايا كافي است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مواد غذايي که فکرش را نمي کنيد ولي براي بدن مضر هستند؟!



بسياري از موادغذايي با ارزش در صورت استفاده بي رويه يا نابه جا مي تواند مضر باشد

مواد غذايي مفيدي که مي تواند مضر باشد
محققان آمريکايي دريافته اند که رژيم غذايي مديترانه اي مي تواند خطر ناراحتي هاي قلبي را در بيماران قلبي افزايش دهد. در اين مطلب به چند نوع از اين مواد غذايي اشاره مي کنيم که بايد در مورد مصرف آن دقت کرد.

به گزارش سلامت نيوز اين مواد غذايي عبارتند از :

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فوائد ورزش


مـيلـيـون هـا بـار تا به حال شنيده ايد: ورزش کردن برايتان خوب و يـکـجـا نشـسـتن و تلويزيون تماشا کردن برايتان بداست. امـا در کـنـار ايـنـکـه به شما کمک مي کند تا کالري بيشتري سوزانده و خوش هيکل تر شويد،چه فوايد ديگري دارد؟  در ايـنجـا مـي خواهيم 10 فايده مهم ورزش کردن را براي شما بازگو کنيم.


1-  کمک مي کند که بهتر و راحت تر بخوابيد.

اگرچه ممکن است از نظر شما مسئله اي بديهي بيايد، اما تحقيقات مربوط به ورزش کردن با راحت خوابيدن به تازگي انجام شده است. اين تحقيقات نشان داده است که به طور ميانگين 20 الي 30 دقيقه ورزش براي سه تا چهار روز در هفته کمک مي کند که خواب راحت تري داشته باشيد. هر چند، بهتر است که روز ها يا بعد از ظهرها ورزش کنيد نه شب ها قبل از خواب چون در اينصورت خيلي پرانرژي خواهيد شد و به سادگي خوابتان نخواهد برد.

ورزش کردن کمک مي کند راحت تر خوابتان ببرد و بهتر بخوابيد و ساعت خوابتان را هم بيشتر خواهد کرد. همچنين کيفيت خواب شما را هم بالاتر خواهد برد و سبب مي شود که خواب عميق تري داشته باشيد.

 

2- باعث مي شود ديرتر پير شويد و از مرگ نابهنگام هم جلوگيري مي کند.

هر چه سنتان بالاتر مي رود، ورزش منظم مي تواند شما را از نظر بدني متناسب و سالم نگاه دارد. همچنين وضعيت پوست و ماهيچه هاي شما را هم بهتر خواهد کرد، قابليت انعطاف شما را بالاتر خواهد برد و از بسياري بيماري هاي مربوط به پيري از قبيل پوکي استخوان و بيماري هاي قلبي جلوگيري خواهد کرد.


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

هفت روش براي زيبايي اندام


در نظر گرفتن اهداف کوچک و قابل اجرا، روشي بسيار موثر تر از پيروي از برنامه‌هاي سخت براي دست يافتن به اهداف بسيار بزگ است. براي اينکه اندامتان تغيير قابل ملاحظه‌اي پيدا کند، لازم نيست که حتما به اندازه يک دونده ماراتن‌ بدويد و يا از يک کوه بلند بالا برويد.

در واقع توصيه مي‌کنيم براي رسيدن به تناسب اندام هيچ‌گاه يک مرتبه به ورزش سنگين نپردازيد، بلکه قدم به قدم پيش برويد.

اين کار علاوه بر تضمين رسيدن به يک اندام متناسب، باعث اعتماد به نفس شما هم مي‌شود. درنظر گرفتن اهداف کوچک، يک روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است. ما 7 هدف کوچک اما مفيد و موِثر را به شما توصيه مي‌کنيم که با انجام آنها، شما مي‌توانيد اندامي زيبا و متناست داشته باشيد.

هدف 1: طناب‌زدن بدون وقفه به مدت 10 دقيقه

فوايد: اين حرکت که معمولا در مدارس ابتدايي براي کودکان درنظر گرفته مي‌شود، علاوه برسوازندن بيش از 100 کالري، باعث تناسب بازوها و پاهاي شما مي‌شود. در ضمن، طناب‌زدن، افزايش چالاکي، توازن و توان شما را هم به‌دنبال دارد. اين حرکت را طبق برنامه‌ زير، سه بار در روز انجام دهيد.

برنامه

هفته اول: بدون طناب، 1 تا 2 دقيقه درجا بپريد. سپس طناب را برداريد و در هر بار چرخش طناب، يک جهش بر پاي راست و يک جهش بر پاي چپ انجام دهيد. اين نوع طناب‌زدن را يک دقيقه ادامه دهيد. سپس طوري طناب بزنيد که با هر چرخش طناب بر روي يک پايتان بپريد و اين حرکت را نيز 2 دقيقه انجام دهيد.

هفته دوم تا چهارم: پرش‌هاي سريع (يک پرش در هر ثانيه) به‌مدت 5 تا 10 ثانيه را به برنامه قبلي‌تان اضافه کنيد. 10 تا 20 ثانيه بين هر سري پرش استراحت کنيد. براي شروع، 6 بار اين حرکت را تکرار کنيد و به‌تدريج تا 12 سري حرکت افزايش دهيد.

هفته پنجم تا هشتم: 3 تا 5 دقيقه بدون استراحت، طناب بزنيد. به‌تدريج اين ميزان را در هر بار 30 تا 60 ثانيه اضافه کنيد تا به مرز 10 دقيقه برسيد.

هدف 2: 10 حرکت شناي مردانه انجام دهيد. فوايد: علاوه بر دست‌ها، تمام بالاتنه‌تان را به‌کار مي‌گيرد.

برنامه

1) بر روي را‌ه‌پله زانو بزنيد، دست‌هاي خود را 2 يا 3 پله بالاتر از زانوهايتان بگذاريد. سپس به آهستگي آرنج‌هايتان را‌ تا کنيد و قفسه سينه‌تان را پايين بياوريد تا به پله برسد. اين حرکت شنا را 5 تا 10 بار و يک روز در ميان انجام دهيد تا به‌تدريج برايتان آسان شود.

2) در اين مرحله، ديگر لازم نيست با کمک پله‌ها شنا بزنيد! روي زمين مسطح زانو بزنيد به‌طوري که زانوهايتان کنار هم باشد، سپس دست‌هايتان را که به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز شده است، بر روي زمين قرار دهيد. در همان حالي که زانوهايتان روي زمين تا شده است، 5 تا 10 حرکت شنا را يک روز در ميان انجام دهيد.

3) هنگامي که اين حرکت نيز برايتان آسان شد، زانوهايتان را از زمين برداريد و پاهايتان را صاف کنيد تا تنها تکيه‌گاهتان بر روي زمين‌، پنجه پاها و کف دستانتان باشد. به آهستگي بدنتان را به‌طرف زمين ببريد به‌طوري که آن خط مستقيمي که از پاشنه‌هاي پايتان تا سرتان ايجاد شده همچنان حفظ شود. به اين مي‌گويند يک شناي مردانه! آن‌قدر تمرين کنيد تا بتوانيد 10 حرکت شناي مردانه پشت سر هم انجام دهيد. قبل از اينکه به اين مرحله برسيد، اگر خسته شديد، مي‌توانيد زانوهايتان را روي زمين بگذاريد و حرکت را ادامه دهيد.

هدف3: 5 کيلومتر بدويد.

فوايد: حدود 350 کالري خواهيد سوزاند (براساس سرعت 16 کيلومتر در ساعت) و پاهايتان را قوي و متناسب خواهيد کرد.

برنامه:

وحشت نکنيد. به پايان رساندن يک مسافت 5 کيلومتري، حتي براي دوندگان هم در ابتدا يک هدف بزرگ است اما طراحي برنامه، به‌گونه‌اي است که به‌تدريج پيشرفت کنيد تا زماني که به آمادگي کامل برسيد و بتوانيد 5 کيلومتر را تمام کنيد.

هفته اول: 5 دقيقه پياده‌روي کنيد و سپس 2 دقيقه بدويد. اين روش را تکرار کنيد تا مسافت 1/6 کيلومتر را طي کنيد. اين کار را 3 روز در هفته انجام دهيد.

هفته دوم: 3 تا 4 دقيقه پياده‌روي کنيد و سپس 3 تا 4 دقيقه بدويد اين روش را تکرار کنيد. تا در مجموع مسافت 1/5 تا 3 کيلومتر را طي کرده باشيد. اين روش دويدن را نيز 3 بار در هفته انجام دهيد.

هفته سوم: 1 دقيقه پياده‌روي کنيد و 5 دقيقه بدويد، اين روش را نيز تا رسيدن به 3 کيلومتر تکرار کنيد و باز هم 3 بار در هفته بدويد.

هفته چهارم: 3 تا 5 کيلومتر در يک روز و 3 روز در هفته بدويد.

هفته پنجم: مانند هفته چهارم 3 تا 5 کيلومتر در هر روز و 3 روز در هفته بدويد.

هفته ششم: اکنون مي‌توانيد هر روز 5 کيلومتر را به آساني بدويد.

هدف 4: خود را از ميله بارفيکس بالا بکشيد.

فوايد: باعث تقويت بازوها، شانه‌ها و عضلات بالاي پشتتان مي‌شود.

برنامه:

بارفيکس از آن ورزش‌هايي است که به‌خاطر سختي‌اش، همه از آن فرار مي‌کنند و معمولا در امتحانات ورزش مدرسه و دانشگاه‌ها، پايين‌ترين نمرات را نصيب آدم مي‌کند. اگر شما طبق برنامه عمل کنيد، اين حرکت براي شما خيلي آسان‌تر خواهد شد.

1) يک صندلي در زير ميله بارفيکس قرار دهيد. روي صندلي بايستيد و سپس ميله بارفيکس را طوري بگيريد که دستانتان به اندازه عرض شانه‌هايتان باز و کف دستتان به طرف مخالف صورتتان باشد. حالا خود را بالا بکشيد تا چانه‌تان به بالاي ميله برسد و هم‌زمان با بالاکشيدن نفس خود را بيرون بدهيد. سپس با شروع تنفس بعدي به پايين برويد تا پايتان به صندلي برسد. 30 ثانيه تا 1 دقيقه استراحت کنيد و مجددا حرکت را تکرار کنيد. براي شروع، 2 تا 3 بار حرکت خوب است ولي به‌تدريج که قوي‌تر مي‌شويد، بر تعداد حرکات اضافه کنيد.

2) هنگامي که توانستيد 5 بار پشت سر هم خود را با کمک صندلي از ميله بارفيکس بالا بکشيد (بارفيکس بزنيد)، صندلي را از زير پايتان برداريد و خودتان را کاملا بالا بکشيد.

هدف 5: يک حرکت تعادلي يوگا را ياد بگيريد: فوايد: تنه‌تان را مستحکم مي‌کند و انعطاف‌پذيري و قدرت بالاتنه‌تان را افزايش مي‌دهد.

برنامه

1) پاهايتان را به هم بچسبانيد و بايستيد، دست‌هايتان را به‌طرف سقف بالا بکشيد. پاشنه‌هايتان را بلند کنيد و بر روي پنجه پاهايتان بايستيد، سپس به آهستگي زانوهايتان را تا کنيد تا باسنتان به 3 سانتي‌متري پاشنه‌هاي پايتان برسد. در طي انجام اين حرکت پشتتان بايد کاملا صاف باشد. اگر حفظ تعادل در اين مرحله برايتان سخت است، يک لوله چوبي را زير پايتان قرار دهيد تا برايتان راحت شود.

2) سپس زانوهايتان را از هم باز کنيد و کف دست‌هايتان را که به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز است را روي زمين و در 30 سانتي‌متري پاهايتان بگذاريد: انگشت‌هايتان را از هم باز کنيد به‌طوري که انگشت وسطي‌تان به‌طرف جلو باشد.

3) در اين مرحله آرنج‌هايتان را تا کنيد تا آرنج‌هايتان زير زانوهايتان قرار بگيرد. نگاهتان را مستقيم به جلو حفظ کنيد.

4) همان‌طور که انگشتان پايتان روي زمين است، تنه‌تان را به‌‌طرف جلو بکشيد و سپس پاهايتان را در حالي که آرنج‌هايتان مختصري تا شده است و تمام وزنتان بر روي دست‌هايتان متمرکز شده، از زمين بلند کنيد. قبل از انجام اين کار، يک بالش يا تشک جلوي خود بگذاريد تا در صورتي که به طرف جلو افتاديد ، آسيب نبينيد. اين حرکت را آن‌قدر تکرار کنيد تا بتوانيد 30 ثانيه در حال تعادل بر روي دستانتان بمانيد.

هدف 6: سرعت دويدن خود را افزايش دهيد.

فوايد: 1 کيلومتر دويدن سريع‌تر، مي‌تواند ميزان مصرف کالري را تا نزديک به 30 درصد افزايش دهد.

برنامه 10 هفته‌اي

1) هفته اول: با سرعت معمولي که برايتان راحت است. 3 روز در هفته بدويد و يا در فواصل آن پياده‌روي کنيد.
2) هفته دوم: فواصلي را که در زير گفته مي‌شود به برنامه معمول دويدنتان اضافه کنيد: با دويدن معمولي به مسافت 1 کيلومتر شروع کنيد، 1 کيلومتر بعدي را به اين صورت بدويد؛ 30 ثاينه سريع و سپس يک دقيقه معمولي بدويد. سپس با يک کيلومتر دويدن معمولي، خود را سرد کنيد. اين برنامه را يک روز در هفته انجام دهيد و 2 روز ديگر در هفته همان برنامه دويدن / پياده‌روي هفته اول را انجام دهيد.
3) هفته سوم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.
4) هفته چهارم: براي افزايش قدرت و استقامت‌ پاهايتان از يک تپه يا مسير سربالايي به‌طرف بالا بدويد. اين تپه يا مسير سربالايي بايد طوري باشد که بالا دويدن از آن 45 تا 60 ثانيه براي شما طول بکشد (اگر تردميل‌‌داريد، آن‌را بر روي شيب 3 تا 4 درصد تنظيم کنيد.)
روش انجام کار به اين صورت است: براي گرم‌کردن خود، يک کيلومتر بر روي زمين صاف بدويد. سپس از مسير شيب‌دار يا تپه بالا بدويد و بعد به‌تدريج سرعت خود را کم کنيد، 2 دقيقه استراحت کنيد و 2، 3 بار ديگر دويدن از سربالايي را تکرار کنيد. خود را با دويدن آهسته‌تر روي زمين صاف، سرد کنيد. اين تمرين را يک بار در هفته، علاوه بر برنامه دويدن / پياده‌روي در روزهاي دگير، انجام دهيد.

5) هفته پنجم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.

6) هفته ششم: برنامه هفته دوم را تکرار کنيد.

7) هفته هفتم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.

 هفته هشتم: برنامه هفته چهارم را تکرار کنيد.

9) هفته نهم: برنامه هفته اول را تکرار کنيد.

10) هفته دهم: برنامه هفته دوم را تکرار کنيد.

هدف 7: يک روز تمام پياده‌روي کنيد 15( تا 25 کيلومتر)؛ فوايد: بيش از 1500 کالري خواهيد سوزاند، پاها، دست‌ها و پشتتان تقويت مي‌شود و بر چالاکي، توازن و سرعت شما افزوده خواهد شد.

برنامه

1) مسافت: هر هفته 2 ساعت پياده‌روي کنيد (حدود 10 کيلومتر.) در دفعات بعدي هر بار 20 تا 30 دقيقه به برنامه‌تان اضافه کنيد تا به 4 ساعت برسد.

2) سطح شيب‌دار: در مسيرهاي سربالايي پياده‌روي کنيد. يا اگر تردميل در دسترس داريد، شيب آن را به 5 تا 7 درصد افزايش دهيد و 5 دقيقه راه برويد، سپس در شيب 3 درصد 3 دقيقه راه برويد. اين فواصل را 8 تا 10 بار در يک روز از هفته تکرار کنيد


نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

چگونه در مواقع سختي، خونسرد باشيم؟


 
اگر مصاحبه اي داريد تشويش و نگراني تان کاملا طبيعي است. اگرچه براي از بين بردن نگراني و استرس راهکار قطعي اي وجود ندارد اما راههايي براي آرام کردنتان وجود دارد که در زير آمده است:
1 آماده شويد:
اکثر ما، وقتي هنوز کاملا آمادگي کاري را نداريم نگران و عصبي مي شويم. اگر سخنراني داريد، يک شب قبل از آن تمرين کنيد و يادداشت برداريد يا زمان بيشتري را صرف تمرين روي متن سخنراني تان بکنيد طوري که به زمان حضورتان لطمه اي نخورد و سر موقع در جمع مهمانان حاضر شويد. زيرا هرچه ديرتر به محل برسيد دستپاچگي شما بيشتر مي شود و تمرکزتان را از دست مي دهيد. همچنين قبل از سخنراني کاملا استراحت کنيد تا بدون استرس بتوانيد يک سخنراني خوبي را ارائه دهيد.
2 خودتان را آرام کنيد:
از خوراکي هايي که خاصيت آرامش بخشي دارند استفاده کنيد مثلا چاي بابونه بخوريد. اما از مواد مهيج و هيجان انگيز مانند کافئين و سيگار و مشروبات الکلي که ضربان قلبتان را بالا مي برد پرهيز کنيد. شما هرگز نمي دانيد بدنتان در مقابل اين مواد چه واکنشي نشان مي دهد. پس چرا ريسک کنيد؟
3 تنش ها را از خودتان دور کنيد:
معمولا وقتي که تنش و نگراني به سراغمان مي آيد، ماهيچه هايمان به هم گره مي خورد که درنتيجه گردش خونمان کم مي شود و امکان ريلکس شدن و آرامش داشتن سختتر مي شود. براي اينکه از اين اتفاق جلوگيري کنيد، ماهيچه هاي پايتان را منقبض کنيد، تا ? بشماريد و ماهيچه ها را آزاد کنيد. به همين روش انقباض ماهيچه هاي نقاط ديگر بدنتان را ادامه دهيد، و وقتي ماهيچه هاي شانه ها و گردنتان را منقبض کرديد، متوقف کنيد.
4 هوا را به داخل فرو ببريد:
اگر نفس عميق مي کشيد، هوا را از طريق بيني تان از شکمتان (نه از قفسه سينه تان) به داخل بکشيد. اين کار، آرامشي را براي شما به ارمغان مي آورد.
5 با پزشک مشورت کنيد:
مصرف بعضي داروها باعث عصبي شدن و تشويش و نگراني مي شود. اما انجام دادن يوگا به صورت مرتب تاثير بسزايي در از بين بردن تنش ها و نگراني ها دارد همچنين يوگا يک راه طولاني مدت براي کنترل اعصاب مي باشد.   
 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تناسب اندام عليه زيبايي


سوالي كه به كرات از كساني كه كاهش وزن داشته‌اند يا مي‌خواهند داشته باشند مي‌شنويم، اين است كه «وقتي اضافه وزنم به طور كامل پايين آمد، چه بلايي سر پوستم مي‌آيد يا چطور مي‌توانم از شل شدن پوستم بعد از كاهش وزن جلوگيري كنم؟» شما وزن كم مي‌كنيد كه سالم‌تر بمانيد، اما دليل ديگر كم كردن وزنتان هم اين است كه زيباتر و بهتر به نظر برسيد، درست است؟ اگر قرار باشد كه بعد از وزن كم كردنتان، مجبور شويد كه خودتان را زير لباس‌هاي گشاد مخفي كنيد، اين همه سعي و تلاش چه فايده‌اي دارد؟
تناسب رژيم غذايي با وضعيت بدن


اگر اضافه وزن داريد و تازه يك رژيم غذايي را شروع كرده‌ايد به مناسب بودن اين رژيم با وضعيت فعلي و فيزيك بدن خود توجه كنيد. رژيم‌هاي مختلفي به شما پيشنهاد مي‌شود كه بعضي از آنها عجيب و غريب هستند و خيلي از آنها تاثير بدي بر وضعيت سلامت و به خصوص سلامت پوست شما دارند. بيشتر افرادي كه رژيم مي‌گيرند، به هيچ عنوان فكر نمي‌كنند كه بعد از آن پوست‌شان شل شود مگر وقتي كه ديگر خيلي دير شده است. چيزي كه خيلي بايد به آن توجه كنيد، وضعيت ظاهريتان است.


خيلي از افرادي كه رژيم مي‌گيرند، مقدار غذاي مصرفي‌شان را كم مي‌كنند. اگر اين كار به درستي انجام گيرد، يكي از راه‌هاي كم كردن وزن به حساب مي‌آيد، البته اگر شما فردي پرخوراك باشيد. اين‌طور به نظر مي‌رسد كه بيشتر رژيم‌هاي غذايي موجود مصرف كربوهيدرات را پايين مي‌آورند. درست است، منع مصرف برخي كربوهيدرات‌ها روند كاهش وزن شما را تسريع مي‌كند اما خوردن بعضي كربوهيدرات‌ها را به خاطر جلوگيري از خشك و كم شدن آب بدن نبايد كنار بگذاريم. برخي از كربوهيدرات‌ها با كاهش متناسب وزن بدن از شل‌شدگي پوست جلوگيري مي‌كنند. اين مواد منبع اوليه انرژي بدن نيز به حساب مي‌آيند. به همين دليل است كه اگر مصرف كربوهيدرات‌ها را كنار بگذاريد، بدن شروع به سوزاندن چربي مي‌كند. اگر مي‌خواهيد وزن كم كنيد و برايتان مهم نيست كه پوست‌تان بعد از رژيم آويزان شود، بهترين رژيم غذايي براي شما رژيم‌هاي كم‌كربوهيدرات است. بدون شك هدف شما حفظ تناسب اندام است نه فقط لاغر شدن.
تامين آب موردنياز بدن حين كاهش وزن


وقتي وزن پايين مي‌آيد، بسيار مهم است كه آب مورد نياز بدن را تامين كنيم، وگرنه پوست خاصيت ارتجاعي خود را از دست داده و شل و آويزان مي‌شود. با رعايت يك برنامه مناسب تناسب اندام علاوه بر اينكه لاغر مي‌شويد سفتي و تناسب اندام‌هاي خود را نيز حفظ خواهيد كرد.



ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

با خوردن اين خوراکي حافظه تان افزايش مي يابد!




مصرف كشمش به بازگشت حافظه از دست رفته كمك مي‌كند
وي گفت: شير مادر به دليل داشتن امگا 3 بالا موجب افزايش هوش نوزادان مي‌شود. به مادران باردار و شيرده توصيه مي‌شود غذاهاي دريايي بيشتر مصرف كنند تا رشد مغزي فرزندان بيشتر شود.

 عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: ‌مصرف انگور، كشمش، اسفناج و كلم به بازگشت حافظه از دست رفته كمك مي‌كند.

احمدرضا درستي مطلق افزود: تحقيقات نشان داده نوزادان نارس كه شير مادر مصرف مي‌كردند در سنين جواني نسبت به همان نوزان كه شيرخشك مصرف مي‌كردند از هوش بالاتري برخوردارند.

وي گفت: شير مادر به دليل داشتن امگا 3 بالا موجب افزايش هوش نوزادان مي‌شود. به مادران باردار و شيرده توصيه مي‌شود غذاهاي دريايي بيشتر مصرف كنند تا رشد مغزي فرزندان بيشتر شود.
 


عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: برخي مواد غذايي ديگر مانند سيب‌زميني، پرتقال، تربچه و گل كلم موجب افزايش حافظه مي‌شود و مصرف مرتب انواع كلم از كاهش ميزان استيل كولين در دستگاه عصبي مركزي جلوگيري مي‌كند.

درستي گفت: گياه جينكو گياهي است كه عصاره برگ‌هايش در درمان نقص عملكرد عضوي مغز و همچنين افزايش تمركز و حافظه به كار مي‌رود. اشكال اصلي استفاده از اين گياه اين است كه با مصرف آن احتمال خونريزي افزايش مي‌يابد و همچنين مصرف آن بايد زير نظر متخصص صورت گيرد.

درستي همچنين گفت: مواد غذايي حاوي آنتي ‌اكسيدان مانند آلو، انگور، كشمكش، گوجه فرنگي، اسفناج به بازگشت حافظه از دست رفته كمك مي‌كند.

 
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



نويسنده: نجمه تاريخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اشتباه هاي اساسي در ورزشهاي قلبي عروقي

اگر براي سوزاندن چربي ورزش هاي مربوط به قلب و عروق انـجام مـي دهـيد، حـتـــماً نظريه هاي بسياري که در مورد تکنيک هاي سـوزاندن چربي وجود دارد مثل انـجام تمرينات ورزشـــي بـــا شــدت کـــم يــا انــجـام آن بـا شکم خالي را شنيده ايد.

متخصصين مختلف، نظريه هاي متفاوتي دارند و اين تناقض در اطـلاعات مـي تــواند باعث ايجاد سوء تفاهمات شود. از ايـــن رو، من سعي ميکنم تا راه حل هايي براي اشتباهات متداول و استنباط هاي غلط در زمينه ورزش هاي سوزاندن چربي به شما معرفي کنم.
در اينجا به وضوح خواهيم ديد که اين تمرينات ورزشي چه تاثيري بر سوختن چربي دارند.


اشتباه اول: انجام اين ورزش ها با شدت کم و به مدت طولاني
از آنجا که ضربان قلبتان به ميزان کافي بالا نيست، بدن نتيجه اي از اين تمرينات نخواهد گرفت.

راه حل: تمرينات ورزشي تند/کند (همراه با فاصله ي زماني)، که در آن 1 دقيقه ميدويد و 2 دقيقه راه مي رويد. ضربان قلب بالا بيشتر باعث سوزاندن چربي مي شود. به طور مثال، شما دريک تمرين ورزشي با شدت کم در 20 دقيقه، 100 کالري ميسوزانيد در حاليکه در تمرينات ورزشي با شدت زياد در 10 دقيقه، 160 کالري ميسوزانيد. در کل در تمرينات ورزشي شدت بالا در زماني کم، چربي بسياري خواهيد سوزاند.

مانند ورزش هاي غير هوازي (ورزش هايي که در آن بدون اکسيژن چربي مي سوزانيد، ترکيب دو با شدت زياد (غير هوازي) به مدت يک دقيقه با راه رفتن (ورزشي هوازي که در آن چربي با اکسيژن مي سوزد) به مدت 2 دقيقه، متابوليسم بدن شما را حتي بعد از انجام تمرينات افزايش داده و به همين دليل حتي ساعت ها بعد از انجام تمرينات چربي و کالري مي سوزانيد.

اشتباه دوم: وارد نکردن قد و وزن دقيق خود را در دستگاه کارديو
دستگاه نخواهد توانست خود را با اطلاعات مربوط به شما تنظيم کند و بنابراين پاسخ درستي هم نخواهد داد.

راه حل: وزن حقيقي شما بايد اول صبح اندازه گيري شود، قبل از اينکه غذا يا نوشيدني استفاده کنيد. آن وزن را در دستگاه وارد کنيد--و در صورت امکان قدتان را هم وارد کنيد--اگر دستگاه پيغام داد که شما 150 کالري سوزانده ايد، اما وزن شما 250 پوند مي باشد و دستگاه با وزن 180 پوند تنظيم شده است، اين عدد مطمئناً اشتباه است.

اشتباه سوم: انجام تمرين ورزشي تند و تصور اينکه چربي سوزانده ايد

اگر هدف شما سوزاندن چربي است، به خاطر داشته باشيد که شما حداقل 20 دقيقه بعد از انجام تمرينات شروع به سوزاندن چربي مي کنيد.

راه حل: بعد از گرم کردن خود با شدت کم روي دستگاه ترد ميل يا دوچرخه به مدت 2 دقيقه، سرعت خود را تا حد متوسط بالا برده و 10 دقيقه ادامه دهيد، بعد از آن 2 دقيقه با سرعت پايين انجام داده، بعد 5 دقيقه با شدت و سرعت بالا، و تمرينات را با 5 دقيقه متوسط، 2 دقيقه آرام به اتمام برسانيد. کل زمان اين تمرين 26 دقيقه مي باشد.

 راهنمايي هاي ساده اي براي اين منظوردارد: اگر ميخواهيد وزن کم کنيد، بايد بسيار بيشتر از کسي که مي خواهد وزن اضافه کند ورزش کنيد. براي کاهش وزن 3 تا 5 مرتبه در هفته تمرينات 20 تا 40 دقيقه اي انجام دهيد.

اشتباه چهارم: نوشيدن نوشابه هاي انرژي زا قبل از انجام تمرينات

با انجام اين کار، سوزاندن آن کالري هايي را که قبل استفاده کرده ايد متوقف مي شود. بياد داشته باشيد که نوشابه هاي انرژي زا براي ورزشکاران استقامت ساخته شده اند و با توجه به کالري بالايي که دارند، مطمئناً قند و چربي اضافي دارند.

راه حل: به جاي آن سعي کنيد يک ساعت قبل از شروع تمرينات از خوراکي سرپايي با کالري پايين تر مثل سيب يانصف فنجان ماست کم چرب استفاده کنيد. با اين کار در طي انجام تمرينات با کمبود انرژي مواجه نخواهيد شد و کالري پاييني که مصرف کرده ايد خيلي زود در طي 20 تا 30 دقيقه ي اول ورزش مي سوزد.

اشتباه پنجم: انجام تمرينات ورزشي با شکم خالي

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درمان چین وچروک پوست

پوست سيب براي درمان چين و چروك پوست صورت مفيد است و همچنين باعث مي شود پوست طراوت و شادابي خود را از دست ندهد.به نقل از پروفسور دكتر اوزيراكتاي رِئيس بيمارستان كودكان استانبول با بيان اينكه اسيدهاي طبيعي ، فسفر و ويتامينهای A، B2، B1 ،C

 


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: سه شنبه 5 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com